Informacja o sposobie załatwiania skarg i wniosków

Skargi i wnioski obywateli

Problematykę przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków regulują: Kodeks Postępowania Administracyjnego  z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.) – Dział VIII „skargi i wnioski” oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

 

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

 

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

 

Prawo składania skarg/wniosków zagwarantowane jest każdemu. Można je składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.

 

Mogą być wnoszone w jednym z poniższych sposobów:

-pisemnie,

-pocztą elektroniczną na adres lule@praca.gov.pl

-za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) na adres /pup_leczna/SkrytkaESP

-ustnie do protokołu.

 

Dyrektor i Zastępca oraz kierownicy komórek organizacyjnych przyjmują klientów w sprawach skarg, wniosków i petycji od poniedziałku do piątku w godzinach 07.00 do 15.00

Wymagania niezbędne:

-imię i nazwisko (nazwa)

-adres składającego skargę /wniosek,

-zwięzły opis treści sprawy,

-podpis.

W razie zgłoszenia ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący i przyjmujący zgłoszenie.

Skargi/wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Wieloosobowe stanowisko ds. Organizacyjno – Administracyjnych jest stanowiskiem koordynującym i nadzorującym załatwianie skarg i wniosków

Adres: Aleja Jana Pawła II 95, 21-010 Łęczna

Tel. 81 5315404

e-mail:lule@praca.gov.pl

 

Termin załatwienia sprawy:

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca lub gdy:

-organ nie jest właściwy do rozpatrzenia skargi/wniosku to zostanie on przekazany właściwemu organowi w ciągu 7 dni, zawiadamiając równocześnie o tym wnoszącego albo w tym terminie zostanie wnoszącemu wskazany właściwy organ;

-skarga wpłynęła za pośrednictwem lub bezpośrednio od posła, senatora musi być rozpatrzona w ciągu 14 dni.

Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu i terminu załatwienia wniosku przysługuje prawo do złożenia skargi.

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Siodłowski Ryszard
(2023-10-13 12:37:04)
Ostatnio zmodyfikował:
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki