Skargi i wnioski obywateli
Problematykę przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków regulują: Kodeks Postępowania Administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.) – Dział VIII „skargi i wnioski” oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Prawo składania skarg/wniosków zagwarantowane jest każdemu. Można je składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Mogą być wnoszone w jednym z poniższych sposobów:
-pisemnie,
-pocztą elektroniczną na adres lule@praca.gov.pl
-za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) na adres /pup_leczna/SkrytkaESP
-ustnie do protokołu.
Dyrektor i Zastępca oraz kierownicy komórek organizacyjnych przyjmują klientów w sprawach skarg, wniosków i petycji od poniedziałku do piątku w godzinach 07.00 do 15.00
Wymagania niezbędne:
-imię i nazwisko (nazwa)
-adres składającego skargę /wniosek,
-zwięzły opis treści sprawy,
-podpis.
W razie zgłoszenia ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący i przyjmujący zgłoszenie.
Skargi/wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Wieloosobowe stanowisko ds. Organizacyjno – Administracyjnych jest stanowiskiem koordynującym i nadzorującym załatwianie skarg i wniosków
Adres: Aleja Jana Pawła II 95, 21-010 Łęczna
Tel. 81 5315404
e-mail:lule@praca.gov.pl
Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca lub gdy:
-organ nie jest właściwy do rozpatrzenia skargi/wniosku to zostanie on przekazany właściwemu organowi w ciągu 7 dni, zawiadamiając równocześnie o tym wnoszącego albo w tym terminie zostanie wnoszącemu wskazany właściwy organ;
-skarga wpłynęła za pośrednictwem lub bezpośrednio od posła, senatora musi być rozpatrzona w ciągu 14 dni.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu i terminu załatwienia wniosku przysługuje prawo do złożenia skargi.